Kam reikalingas verslo planas?

Daugelis yra girdėjęs posakį, kad „jei nežinomas kelio tikslas, visi keliai yra geri”. Tik ne aišku, kur [ne]pasirinktas kelias atves. Keliaujant, pasirinkus kelionės tikslą, kartais tenka keisti kelią iki nelionės tikslo, nes pasikeičia aplinkybės ir atsiranda malonių ar nemalonių staigmenų. Tas pat ir versle. Verslo planas nėra smulkmeniškas veiksmų tikslui pasiekti sąrašas (Nors būna ir tokių verslo planų). Tai veikiau orientyras, kryptis ir įrankis, kuris pastoviai kinta. Pradinį verslo planą galima prilyginti kelionės pradžios vietai. Keičiantis maršrutui, koreguojasi ir tolesnės kelionės planas. Taigi, atsiradus naujai informacijai apie situaciją versle, turėtų būti koreguojamas ir verslo planas. Verslo planų rengimas yra įrankis, kuris leidžia numatyti veiklos alternatyvas ir pasirengti netikėtumams. Viena iš priemonių, kuri leidžia verslo planui tapti pastoviai besikeičiančiu įrankiu yra biudžetavimo procesas. Biudžetavimo proceso metu yra analizuojamas verslo plano ir realaus fakto neatitikimai ir jų priežastys. Pastebėjus sisteminius neatitikimus, turėtų būti koreguojamas ir verslo planas taip, kad galutinis verslo plano tikslas išliktų realiai pasiekiamas. Viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų yra ta, kad pastebėjus neatitikimus, bandoma kovoti prieš realybę, tikintis, kad per jėgą bus galima pasiekti verslo plane numatytus tikslus, nekeičiant paties plano. Tokiu atveju geresnis kelias yra atsižvelgti į pakitusią realybę, ir pakoreguoti planą, kad pasiekti (jei tai įmanoma, matant naują realybę) verslo plane numatytus tikslus.